دنیای کاغذی من

شرمنده ام ، که بی تو ... نفس می کشم هنوز...

تا کی به تمنای وصال تو یگانه (از شیخ بهایی)

 

 

 

تا  کی  به  تمنای  وصال   تو  یگانه                 اشکم شود از هر مژه چون سیل روانه 

 

خواهد به سر آید شب هجران تو یا نه                  ای  تیر غمت  را  دل  عشاق  نشانه

 

جمعی به مشغول و تو غایب ز میانه

 

رفتم به در صومعه ی عابد و زاهد                     دیدم همه را پیش رخت راکع و ساجد

 

در میکده رهبانم و در صومعه عابد                     گه  معتکف  دیرم  گه  ساکن  مسجد

 

یعنی که تورا می طلبم خانه به خانه

 

روزی که برفتند حریفان بی هر کار                    زاهد سوی مسجد شد و من جانب خمار

 

من یار طلب کردم واوجلوه گه یار                      حاجی به ره  کعبه  و  من  طالب  دیدار

 

اوخانه همی جوید ومن صاحب خانه 

 

هردر که زنم صاحب خانه تویی تو                      هر جا که روم پرتو کاشانه تویی تو

 

در میکده ودیر که جانانه تویی تو                         مقصود من از کعبه و بتخانه تویی تو 

 

مقصود تویی کعبه وبتخانه بهانه

 

بلبل به چمن زان گل رخسار نشان دید                    بروانه در آتش شد واسرار عیان دید

 

عارف صف روی تو در پیرو جوان دید                  یعنی همه جا عکس رخ یار توان دید

 

دیوانه منم من که روم خانه به خانه

 

عاقل  به  قوانین  خرد  راه  تو پوید                              دیوانه برون از همه آیین تو جوید

 

تاعنجه ی بشکفته ی این باخ که بوید                           هرکس به زبانی صفت حمد تو گوید

 

بلبل به غزلخوانی وقمری به ترانه

 

بیچاره بهایی که دلش زار غم توست                     هرچند که عاصی هست زخیل خدم توست

 

امید  وی  از عاطفت  دم به دم توست                     تقصیر   خیالی   به   امید   کرم   توست

 

یعنی گنه را به ازاین نیست بهانه

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+نوشته شده در دو شنبه 16 شهريور 1394برچسب:,ساعت19:2توسط زینب | |